Kort om skolen

Trekronergade Freinetskole er en kollektivt ledet lilleskole med ca. 206 elever fra 0.-9.klasse og 25 lærere og pædagoger, beliggende i hjertet af Valby.

Vores pædagogiske ståsted er den franske lærer Celestin Freinets pædagogiske tanker, hvor skolens arbejde, organisation og undervisning tager udgangspunkt i barnet, dets behov og interesser.
Vi lægger vægt på medbestemmelse og et aktivt demokrati, som tjener både den enkelte og fællesskabet. Vi arbejder fagligt og tværfagligt, kreativt og bogligt, aldersintegreret og klassedelt efter behov.
Vi har et tæt forældresamarbejde, en engageret forældrekreds og et lærerkollegie, der brænder for deres arbejde og nyder at reflektere, optimere og videreudvikle deres pædagogiske praksis.